Menu

19 January 2009

Movie : Kinta dan Outlander

Baru-baru ni aku g tengok movie, combo dua skali gus. citer kinta ngan outlander. mula2 aku dah lalu dah kat kedai jual dvd tengok dah ada citer outlander pirate, mcm best je preview dier, aku nak tengok jgk kat cinema, biar puas skit.



aku tengok kinta dulu mula2,tapi aku komen dulu la pasal outlander nih. overall citer ni best, cool, jalan cerita ok. effect2 ok. ni kisah tentang beberapa tamadun yg berbeza. Outlander adalah gelaran sorang laki dari tamadun yg maju yg terhempas kapal angkasanya ke sebuah bumi dimana tinggal manusia tamadun lama seperti viking. Kerajaan outlander nak jajah tanah baru yg dihuni makhluk ganas.lepas dah jajah tanah tu, makhluk tu serang balas dan outlander and the team nak bawa balik mayat2 kwn nya.pada masa tu makhluk tu masuk kapal dorg dan membuat onar.maka terhempas la ia ke bumi viking.makhluk tu jugak bermaharajalela di kawasan yg sama. maka, perang itu ini berlaku... (aku malas nak cerita panjang.hihi)


Kinta pulak. kinta adalah citer martial art pertama malaysia (yg aku baca kat poster dia la).tp klu tak silap aku dan banyak citer malaysia yg mcm tu contohnya Hang Tuah, Keris Hitam Bersepuh Emas dan lain2.

Kinta ni, bg aku ok la utk permulaa. tapi....kenapa mesti ada effect darah yg melampau2 dan terlalu ketara kekartunan darah itu.dorg nak buat effect darah terpercik bila gaduh tp darah tu mmg nampak sgt2 la tak real dan dibuat secara ketara.klu takde effect darah tu lagi la ok.dah macam citer lawak pulak.lagi satu, ada scene pkul2 tu,kluar la darah merah(yg ditambah dengan cgi tu) pastu ade flashback scene yg sama, hitam putih, tapi darah tu tetap warna merah.klakar la dorang ni.

tp dari segi fighting tu ok jgk la.jalan jerita berterabur skit.overall, perlu banyak improve lagi maa...

aaa..tu je.len kali aku tulis pasal movie lain pulak.aku mmg suka tengok cinema sbb malas nak beli dvd,nnti kena jaga takut calar, klu donload,torrent slow,uia block dll. aku jimat space harddis.hihi..penuh dengan alasan.
ok..seeya.!

No comments:

Post a Comment